“Első benyomást tennünk valakire csak egyszer van lehetőségünk.” – tartja a bölcs mondás, habár nem helyes csak a külsőségek alapján megítélni valakit, kétségtelen tény, hogy a jó megjelenés nagyban befolyásolja azt, hogy hogyan vélekednek rólunk mások.
A hófehér mosoly, az ápolt, fehér fogak sokáig nem tartoztak azon kategóriába, ahol jelentős javulást lehet elérni. Az emberek alapvetően adottságnak tekintették a szép, fehér fogakat és elfogadták, hogy ez az életmód függvényében egyre romlik.
Egy független amerikai kutatócsoport kimutatta, hogy egy szép mosolynak közvetlen kihatása van a személyes és az üzleti kapcsolatainkra.
A kutatás adatait 3 helyről gyűjtötték:
- Állásinterjúkról (A/B teszt)
- Első randevúkról (A/B teszt)
- Kvantitatív online közvélemény kutatással
A kutatás eredményéből kiderült, hogy azok, akik átestek fogfehérítő kezelésen 58%-al nagyobb eséllyel kapták meg az általuk áhítatot pozíciót és 53%-uk magasabb fizetési ajánlatot kapott azokkal szemben akik nem estek át a procedúrán. Az interjút lefolytatók véleményét megvizsgálva 65%-al volt professzionálisabb megjelenése és 61%-al voltak magabiztosabbak.
A randevún résztvevők között azok akik fehérebb fogakkal érkezetek a helyszínre azoknak 54%-al volt magasabb a száma akik eljutottak legalább a 2. randevúig. A randevún résztvevők elmondása alapján 59%-al tűntek közvetlenebbeknek a fehér fogúak csoportja.
A kutatás 3. része egy 1 006 ember által kitöltött online teszt, melynek eredményeiből hasonló következtetések vonhatóak le, mint az első két vizsgálatban. A teszt vizsgálta a pénzügyi sikereket, szavahihetőséget és a szakmai sikerességet is. A kitöltők kortól, nemtől, jövedelemtől, oktatástól, munkahelytől és családi állapottól függetlenül ugyanarra jutottak:
- Szakmai sikeresség (68%)
- Pénzügyi sikeresség (64%)
- Szavahihetőség (52%)
A kutatás egyik készítője Dr. Keltner Dacher (pszichológus és professzor a Kaliforniai Berkeley Egyetem Pedagógiai és Pszichológiai karán) elmondta, hogy kutatásuk eredményéből kiderül, hogy a mosoly az első benyomás szerves részét képezi amely egészséget és magabiztosságot sugallhat a beszélgető partnerünk felé.